mięśnie dna miednicy po porodzie

By

Kwiecień 12, 2018ZdrowieNo comments

W większości wypadków z przeszkodami z mięśniami dna miednicy borykają się damy po porodach, jednak zdarzają się również mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te przede wszystkim odpowiadają za szansę wstrzymywania potrzeb fizjologicznych. Nawet w czasie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym kłopotem. Jeżeli jednak na skutek większego wysiłku, czy również kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, konieczna jest ich fizjoterapia.

Mięśnie dna miednicy

Okazuje się, że dzięki dobrym ćwiczeniom wolno bardzo błyskawicznie wrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym naturalnie kobiety po porodach naturalnych i cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Wybitnie istotne jest, żeby ćwiczyć regularnie, najpoprawniej codziennie. Wtedy można liczyć na w istocie imponujące efekty.
Jest szansa umacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, czy też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większa część pacjentów, u jakich zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób może się wykonywać takie treningi, aby były jak najbardziej skuteczne?
Na początek zaleca się proste trening, które polega na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najprzyzwoiciej robić to w pozycji leżącej, a z niekiedy także w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najodpowiedniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund i rozluźniać je swobodnie. Rekomenduje się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Warto pamiętać o tym, że pośladki, uda oraz brzuch podczas ćwiczeń powinny być w całości rozluźnione. Najistotniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy oraz opuszczanie go. Powietrze winno być nabierane przed skurczem, a po pewnym czasie wypuszczane w trakcie rozkurczania mięśni, powoli. Istotne jest, żeby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze efekty powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wtedy można zmniejszyć częstotliwość do jednej lub też dwóch serii, jakkolwiek najpoprawniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Sporo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to też mężczyzn, którzy niekiedy wstydzą się mówić o swoich komplikacjach bardziej niż kobiety, których kłopot ten dotyczy znacznie częściej. Jeśli tylko pojawia się kłopot i samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają słusznych efektów, najprzyzwoiciej skonsultować się z doktorem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.